Pozor, žena na obzore!

17. apríla 2024, Vladimír Garaj, Básne

Pozor, žena na obzore!

Trúchlivosť

márnivosť

na dlhých pekných nohách…

Nie vždy je potrebnou

často seba vyzdvihne!

Skúsiť a či nie?

Oddať sa zmyselným hrám?

Oči mačky, necht ostrý

všehochuť, nezáujem

zato zrak bystrý

jej pohľadu neunikne nič!

Ochota byť, budovať

ó, to áno!

Aj przniť, prefíkane

skúšať sa hrať.

Som klbko? Som myš?

Horkýže!

S jemným hlasom, mňaukot skrytý

v sluchách mi sprotiví piesne šum.

Otvorím jej a či nie?

Tu si, žena, tu si moja?

Omáčka pravdy,

nebojácnosť ducha.

Tu si ty.

I vidím tvoje chyby.

Útlosť

márnivé nahoty

slov

i vetché slovné hračky.

Nebojácnosť z výzvy?

Nekonečnosť sebatvorby?

Spomaľ!

Spoznaj pokoj.

A nezabudni na Pána –

rodička detí.

Zrkadlisko očí

a zmyselné úsmevy

to vie bolieť, muža zvlášť!

V pozadí hry tejto…

V úzkosti skrývať svoju tvár

za tváre iných

čo charizmou

mňaukaním bystrým

odzrkadlia

svoje vlastné nároky?

Priateľstvá pre nič za nič,

nekonečné nakupovanie

aj ja som, aj ja…

Čo s tým, čo?

Váž si, len váž!

A pozor, žena na obzore!

© 2017